lördag 15 december 2012

Present till mig själv

I helgen var jag på Mitt Möllan - julmarknad som hölls i gallerian på Claesgatan. En galleria som aldrig riktigt blommat upp trots otagliga försök till piffning och förnyelse. Affärerna har öppnat och slagit igen och gångarna har gapat tomma. Själv har jag mest använt det som en genväg när jag haft bråttom till bussen.

Men i helgen blev jag glatt överraskad över vad som hänt i detta hus sen jag var där senast. Plötsligt har butiker med loppis - och retroprylar och fina klänningar från tex Birgit &Benny flyttat hit. Just denna helg var det ju som sagt julmarknad och därför fullt med mumsbitar (både ätbara och icke-ätbara) som kreativa människor skapat. Själv föll jag för detta vackra kakfat gjort av Color it pink.




Och förresten kan jag även berätta att Stadsmissionen har flyttat in runt hörnet. Tror att denna bortglömda galleria kommer att bli mitt nya tillhåll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar