söndag 23 december 2012

God Jul

Snart fyra nätter på min arbetsplats har gjort mig så tacksam över att jag kan åka hem till min familj på julafton, över att jag är frisk och att de runt omkring mig mår bra efter omständigheterna.

Julen är en vemodig högtid, en tid då man påminns om det som har varit och det som inte längre är. En tid då många känner krav och stress och besvikelse för att det inte blir som man tänkt sig, men också en tid för eftertanke och reflektion. När vardagen rusar på är det lätt att glömma bort vad som är viktigt, men när det verkligen gäller finns det bara en enda sak som betyder något - de människor du älskar. När min vän insjuknade i cancer mitt i livet blev just detta oerhört tydligt för mig. Ibland säger man att livet sätts på paus, men detta är ju också livet - att vara nära en annan människa in i det sista oavsett hur resan dit blir.

Så ta vara på tiden och de som finns runtomkring dig. Gör sådant som känns rätt och bra i den mån du har möjlighet och slösa inte bort livet på "måsten" eller sådant du tror andra förväntar sig av dig.

God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar